De eerste trainingsdag - Reisverslag uit Banff, Canada van Merel Tuk - WaarBenJij.nu De eerste trainingsdag - Reisverslag uit Banff, Canada van Merel Tuk - WaarBenJij.nu

De eerste trainingsdag

Door: Merel Tuk

Blijf op de hoogte en volg Merel

03 December 2015 | Canada, Banff

De eerste trainingsdag!

De eerste trainingsdag!
We staan vroeg, iets te vroeg, dus we moeten nog een uur wachten wat we voor de tv doen. Daarna komen James en Brett twee van ons ophalen, de rest gaat met de bus die iedere ochtend om half 8 naar Mt. Norquay rijdt. Aangekomen bij de skischool krijgen sommige hun ski's die ze van te voren bij Gord, de baas van ski school Mt. Norquay, besteld hadden. Helaas waren sommige ski's nog niet aangekomen dus moesten 3 van ons ski's huren. Gelukkig waren mijn ski's er al wel.
Onze instructeur Nico is een goede skiër en super aardig. Hij en nog ... , die we nog niet ontmoet hebben, gaan onze in drie weken klaar stomen als ski instructeurs voor ski school Mt. Norquay.
De eerste dag leren we over mobiliteit en controle. De eerste dag is altijd een inkomer maar het gaat super goed.
Om 12 uur hebben we lunchpauze voor een uurtje en daarna weer de piste op.
Om 4 uur haalt de bus ons weer op en brengt ons naar huis.

De tweede training dag
Het was superrr koud, -27 in de ochtend. Precies wanneer de bus veelste laat komt opdagen.. We zijn allemaal dik ingepakt maar mijn tenen leken er wel af te vriezen. Als diehards de piste op en lekker skiën om warm te blijven. Deze keer leren we over grip. En om al een beetje in de teacher modus te komen, moeten we elkaar af en toe op sleeptouw nemen.
In de middag is het gelukkig iets minder koud maar nog steeds koud!
Dit keer nemen we de bus om half 4 en zien onderweg nog wat reeën en wat schapen die random over de weg lopen.
'S avonds gaan we naar de skiwinkel Ultimate waar we uitleg krijgen over ski tuning. Het was niet heel interessant maar, we kregen een biertje en een stuk pizza dus het was een prima avond.

De derde ski dag
Dit keer kregen we les van Art. Een wat oudere man met veel ervaring. Hij is zo'n beetje overal op de wereld geweest en heeft in heel veel landen skiles gegeven.
Een prima training dag.
Die avond zijn we met z'n alle wezen stappen. We begonnen in een Engelse pub waar we wat gingen poolen en daarna door naar Hoodoo's, onze favoriete night club. Dit keer was het een stuk drukker op de dansvloer. Na een gezellig nacht waren we om 3 uur thuis. De volgende dag konden we gelukkig uitslapen.
'S middags werden we opgehaald voor onze helikopter tour. Onze groep werd opgesplitst in 2 groepjes van 5 want, James en z'n vriendin waren ook mee. Ik mocht voorin naast de piloot zitten! De beste plek in de helikopter. Het vloog voorbij letterlijk en figuurlijk! Maar het was adembenemend mooi, we hadden prachtig helder weer.
De volgende dag hadden we nog een day off. Marte, Richard en ik zijn gaan hiken. We hebben Tunnel Mountain voor de tweede keer beklommen. Dit keer hadden we beter gelukkig weer, super helder. De rest van de groep is naar Lake Louis gegaan om daar te gaan skiën en naar de fis world cup te kijken. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan want, de volgende dag onze vierde trainingsdag.

Vandaag gingen de rest van de liften open. De pistes waren nog niet heel goed, veel stenen en ijs, maar we hebben wel een andere piste geprobeerd. Ruim 1700 meter hoog en heel stijl! Het was een challenge, als je op deze pistes goed kan skiën kan je overal goed skiën! Aan het eind van de dag waren we allemaal uitgeput. Die avond is de helft van onze groep, inclucief mijzelf, nog wel even naar Hoodoo's gegaan, maar hebben het niet te laat gemaakt.
De volgende dag heb ik een dag vrij genomen, de rest is wel gaan skiën. Aan het begin van het seizoen hebben ze gezegd dat het geen probleem is als je 1 of meerdere dagen skipt, dus daar heb ik lekker gebruik van gemaakt. Heerlijk uitgeslapen, gerelaxed en wat boodschapjes gedaan. Vanavond ga ik taco's maken :) Ook heb ik al het vuil buiten gebracht, waarvoor ik 3x heen en weer meest lopen! Dat heb je als je met 5 jongens en 1 ander meisje in één huis woont!