Canada - Reisverslag uit Banff, Canada van Merel Tuk - WaarBenJij.nu Canada - Reisverslag uit Banff, Canada van Merel Tuk - WaarBenJij.nu

Canada

Door: Merel Tuk

Blijf op de hoogte en volg Merel

21 November 2015 | Canada, Banff

De eerste dag verliep niet helemaal als gepland... vlucht gemist. Ik moest zorgen voor een transfer maar, er waren veel vluchten gecanceld. Het duurde daarom erg lang voordat ik eindelijk mijn vlucht kon veranderen. Ik had geluk! er ging nog een vlucht via Montreal naar Calgary om 15:20 dit duurde wel langer maar, na een paar stresvolle uren was ik al lang blij dat ik die dag nog kon vliegen. Ik landde om 16:40 (locale tijd) in Montreal. Mijn vlucht naar Calgary vertrok om 19:15 dus ik had alle tijd om deze vlucht wel te halen. Om 22:00 (locale tijd) was ik in Calgary, eindelijk! Ik had er toen al ruim 24 uur opzitten.
En toen kwam het volgende probleem...
Mijn bagage was niet aangekomen in Calgary. Blijkbaar moest ik dit eerst in Montreal weer ophalen en vervolgens weer inchecken. Mij werd in Montreal echter verteld dat het gelijk naar Calgary gebracht werd. Ik ben naar de bagage services gegaan en heb daar kunnen regelen dat als het terecht is, het gelijk Banff gebracht werd.
Ik werd opgehaald door James, een leuke enthousiaste gozer die samen Bratt en Logan onze coaches zijn dit seizoen.
Vanaf het vliegveld reden we gelijk door naar de pub vlak bij ons hotel waar de rest van de groep zat. Ik kreeg een hier een biertje(het is hier ook 18+) en wat te eten. Daarna gingen we met z'n alle naar ons hotel, Fairmont. Waar ik om half 12 eindelijk in bed lag. Helaas was het maar een kort nachtje want, om kwart over 7 moesten we naar een bureau om onze social insurance numbers op te halen.

Dag 2
En toen kwam het derde probleem...
Ik had geen work permit! Deze had ik blijkbaar bij de douane van Montreal moeten krijgen maar, hier mocht ik gelijk doorlopen. Gelukkig kon James regelen dat ik hem als nog kon ophalen bij het vliegveld van Calgary.
Om 13:00 moesten we uitchecken. We werden gelijk opgehaald door een klein busje dat ons naar ons huis in Banff bracht. Na een super mooie rit van 1,5 uur kwamen we aan in Banff, waar we gelijk kennis maakte met het wildlife van Banff. Midden in de winkelstraat staat een elk, een soort klein edelhert. We vervolgde onze weg en kwamen aan bij ons huisje, 335 Marten st. Een heel leuk huis waar we deze 5 maanden met z'n zessen gaan wonen.
We ploffen gelijk neer op de bank nadat we onze koffers hebben uitgepakt. Na een paar uur tv kijken gaan we het dorp waar een tour krijgen van James. Na de tour gaan we wat eten in een leuk restaurant/pub, the elk & Oarsman. Als we daarna weer thuis op de bank geploft zijn is het nog maar 7 uur. Mijn jetlag kickt nu pas in.. ik ben zo moet dat ik om 9 uur lekker m'n bed in duik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

I want to travel the world

Actief sinds 18 Nov. 2015
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 2848

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 04 April 2016

Canada

Landen bezocht: