Jetlag - Reisverslag uit Banff, Canada van Merel Tuk - WaarBenJij.nu Jetlag - Reisverslag uit Banff, Canada van Merel Tuk - WaarBenJij.nu

Jetlag

Door: Merel Tuk

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 November 2015 | Canada, Banff

De derde dag konden we lekker uitslapen maar, iedereen had nog last van de jetlag dus we werden tussen 6 en 7 uur wakker... half 8 ontbijten en voor de tv hangen.
Om 11 uur ontmoeten we met James en Brett bij skiwinkel Ultimate waar we uitleg krijgen over ski's en skischoenen enz. Mijn ski's had ik van te voren al besteld dus ik moest alleen nog goede skischoenen kopen. Bij Ultimate krijgen we 15% korting en worden onze schoenen custom shaped. Perfect dus.
Mijn koffer is eindelijk aangekomen dus die dropt James af om drie uur bij ons huis. Daarna krijgen we een mooie toer langs de bow river en naar het bekende en luxe Fairmont hotel waar we met z'n alle een biertje hebben gedronken.
'S avonds kwamen er twee mensen van ski school Norquay waar wij deze winter gaan werken. Ze gaven ons wat informatie over dit seizoen enz. Die avond wilde we pizza's bestellen wat bijna onmogelijk was maar na een paar uur was het ons eindelijk gelukt. Die avond ben ik weer vroeg gaan slapen want ik had nog steeds last van m'n jetleg.
De volgende dag hebben we eigenlijk alleen maar wat boodschappen gedaan en voor de tv gehangen. Die avond hadden we een staff party waar we al onze toekomstige collega's en instructeurs hebben onmoet.
De andere gasten die deze winter ook ski instructeurs worden doen dit via EA. Het zijn voornamelijk Ozzies (Australiërs) en Engelse. Na een leuke popquiz waarbij mijn groepje laatste werd konden we gratis poolen en tafelvoetballen. De club waarin dit allemaal geregeld werd sloot om 11 uur dus we zijn met z'n alle, behalve billie die de hele nacht verdwenen was, naar een paar andere pubs en clubs gegaan waar we hebben gedart en gedanst. Na een leuke eerste nacht uit lag ik om half 3 in mijn bed. Die volgende ochtend moest ik als enige vroeg opstaan om met Brett naar Canmore te gaan om als nog mijn social insurance number te regelen. Dit lukte namelijk niet in Calgary.
Canmore is een stuk groter dan Banff en ligt zo'n 15 minuten er vandaan. Die middag gaan we naar de bank om een Canadees bankaccount aan te maken. Daarna gaan Marte en ik met James, zijn vriendin en Scott het broertje van James hiken naar Tunnel Mountain. Het is 2,4 km waar we een 1,5 over hebben gedaan, heen en terug. De berg is 1690 meter hoog dus we hebben een prachtig uitzicht op de top! Jammer genoeg was het niet helemaal helder maar ik heb besloten om deze hike wel vaker ga doen.
Die avond hebben voor het eerst gekookt. Marte en ik spagetti gemaakt voor het hele huis.
Na deze dag was ik super moe dus ga ik vroeg naar bed. De volgende dag is namelijk onze eerste training!! Waar we hier allemaal voor gekomen zijn: skiën, hit the slopes. 

  • 25 November 2015 - 19:03

    Jelmer:

    Super gaaf!
    Succes met alles daar want de tijd gaat zo om

  • 26 November 2015 - 01:03

    Merel Tuk:

    Ja hahah klopt! Bedankt Jelmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

I want to travel the world

Actief sinds 18 Nov. 2015
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 2844

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 04 April 2016

Canada

Landen bezocht: